De afgelopen maanden hebben wij u actief benaderd over bestellingen waarbij het voorschrift ontbreekt. Met ingang van 1 juli zullen wij dit niet meer doen. Het toevoegen van een voorschrift blijft noodzakelijk, maar is uw verantwoordelijkheid.
In het overzicht van uw consulten ziet u eenvoudig of er een voorschrift in het dossier aanwezig is. Als er een groen paperclipje voor staat, dan is het voorschrift aanwezig en goedgekeurd. Bij rood paperclipje moeten wij het voorschrift nog goedkeuren. Staat er geen paperclipje dan is er nog geen document aanwezig wat het label ‘voorschrift’ heeft gekregen. Als er geen paperclipje staat dan zal u een voorschrift toe moeten voegen en deze het label ‘voorschrift’ moeten geven.
Daarnaast willen wij u vragen het voorschrift van de arts te controleren. Wij krijgen regelmatig verwijzingen waarop staat ‘enkeloedeem’ of ‘oedeem’ en vervolgens blijkt er sprake te zijn van secundair lymfoedeem. De indicatie die wordt opgegeven in Cepamedis moet blijken uit de verwijzing van de arts. U kunt hiervoor ook de algemene verwijzing compressiehulpmiddelen gebruiken.
Tenslotte willen wij u verzoeken om het opmerkingenveld in Cepamedis alleen te gebruiken als u niet exact de juiste kous kunt vinden in Cepamedis. Het winkelmandje wordt overgenomen bij een volgende bestelling. U raakt de gegevens van uw bestelling dus niet kwijt. Het opmerkingenveld mag alleen gebruikt worden als het artikel in het winkelmandje niet helemaal overeen komt.